Proste ciasto z konfiturą wiśniową i cynamonem

Małżeństwo to niekończące się negocjacje ;) W zamian za skopanie kawałka działki mój Mąż zażądał ciasta z wiśniami. On popracował jakieś 10 minut, a ja około godziny razem z zakupami... No cóż...  ;) Przepis prosty, ciasto bardzo smaczne, do zrobienia z każdą inną konfiturą, np. truskawkową.

Składniki:

  • 1 szklanka cukru

  • 250 g margaryny

  • 1,5 szklanki mąki

  • nieduży słoik wiśni

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • 4 jaja

  • skórka otarta z 1 cytryny

  • cynamon do posypania


Margarynę rozpuścić z cukrem, ostudzić. Żółtka oddzielić od białek. Do żółtek dodać mąkę i proszek do pieczenia, następnie ostudzoną margarynę. Ubite na sztywno białka delikatnie wmieszać w masę- wylać na otłuszczoną i obsypaną bułką tartą tortownicę. Wiśnie układać łyżką od zewnętrznych brzegów do środka. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 50 minut sprawdzając przed wyjęciem czy ciasto nie jest surowe. Ja miałam małe problemy, piekłam dłużej zmniejszając pod koniec temperaturę (prawdopodobnie wina wariującego piekarnika). Ciasto można oprószyć cynamonem. Smacznego!

Ciasto z wiśniami i cynamonem

Ciasto z wiśniami i cynamonem

Komentarze

  1. Sprawiedliwie nie znaczy po równo, jakby powiedziała moja dawna szefowa... ;)
    Ciasto wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciasto :) mąż musiał być zadowolony, bo ubił niezły interes ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty