Faszerowane warzywa na włoski sposób

Danie, które mnie zachwyciło i którego nauczyła mnie moja Siostra, która spędziła we Włoszech kilka lat swojego życia. Przystawka jest tłusta, ale bardzo smaczna. Możecie regulować ilość oliwy, więc aż tak tłuste być nie musi. Przepis jest w sumie na oko i możecie go dowolnie modyfikować. Wg mnie pełnią szczęścia byłby dodatek parmezanu :)

Składniki:

  • 3 pomidory

  • 3 papryki

  • czosnek

  • bułka tarta

  • oliwa

  • natka pietruszki (u mnie bazylia suszona)

  • sól, pieprz

  • opcjonalnie: parmezan


Warzywa myjemy. Papryki dzielimy na 4 części, usuwamy pestki i szypułki. Pomidorom obcinamy kapelusze z szypułkami i pozbywamy nasion. Bułkę tartą mieszamy z oliwą, czosnkiem, ziołami i przyprawami (sprawdzamy smak). Nadziewamy warzywa i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około godzinę, aż bułka zacznie lekko brązowieć. Gotowe!

W ten sposób można też przygotowywać cebulę, którą trzeba najpierw troszkę "pościskać", by mieć gdzie wcisnąć farsz :)

Faszerowane warzywa na włoski sposób

Faszerowane warzywa na włoski sposób


Faszerowane warzywa na włoski sposób

Komentarze

  1. przyznam, że jadłam kalafior i fasolkę z bułka tartą, a nigdy pomidory i paprykę, ale podoba mi się ten pomysł i chyba z niego skorzystam :) ja Cie zapraszam na faszerowaną paprykę miesem

    http://oobzarciuch.blogspot.com/2013/08/faszerowane-papryki.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty