Zupa krem z cukinii z kaszą jaglaną

Rozpoczynam sezon na cukinię. To jeszcze nie są warzywa z mojego ogródka, ale już niedługo :) Cukinia to cudowne, niskokaloryczne warzywo (15 kcal/100g), które można wykorzystać tak na słodko (np. dżemy) jak na słono i w marynatach. Mam nadzieję pokazać to Wam w tym i wielu następnych przepisach. Zupa z cukinii wyszła pyszna, kremowa, delikatna. Dla lepszego efektu możecie przetrzeć ją przez sito i podać np. w grzankami lub groszkiem ptysiowym. Dodatek kaszy jaglanej zwiększa jej zdrowotność i gęstość, a nie zmienia smaku :) Zobaczcie też od razu inne przepisy na dania z cukinią, które pojawiły się wcześniej na blogu.

Składniki:

  • 1 średniej wielkości cukinia

  • 2 nieduże cebule (u mnie szalotki) lub 1 por pokrojony razem z zieloną łodygą

  • pół szklanki kaszy jaglanej

  • 1,5 litra rosołu - u mnie z warzywami

  • 1 prostokątny baton serka topionego o smaku naturalnym

  • sól, pieprz

  • masło/olej


 

Cebulę kroimy w plastry i szklimy na oleju/maśle. Jeśli używamy pora to należy odrzucić wierzchnie liście, przeciąć wzdłuż na pół i dokładnie umyć. Zużywamy wszystkie świeże liście (kroimy w plastry) i szklimy tak jak cebulę. Dodajemy umytą, pokrojoną w kostkę, nie obraną cukinię do cebuli/pora i smażymy razem z dodatkiem kaszy jaglanej. Po 2-3 minutach dolewamy rosół, gdy zawrze dodajemy serek i dokładnie rozpuszczamy. Gdy wszystko zmięknie miksujemy blenderem na gładką zupę i przyprawiamy. Gotowe :) Tak, jak pisałam wyżej, można ją przetrzeć przez sito, by była bardziej gładka i podać z grzankami. Smacznego!

zupa z cukinii z kaszą jaglaną

 

Komentarze

  1. takiej jeszcze nie jadłam, patrząc po składnikach pyyszna :)
    u mnie wczoraj żeberka w coli z sosem meksykańskim
    http://oobzarciuch.blogspot.com/2014/07/zeberka-w-coli-z-sosem-meksykanskim.html

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj cukinię miałem na śniadanie, to raczej na obiad jej nie będzie.
    Ale zapamiętam sobie Twój przepis, bo cukinię lubię bardzo, a takiej zupki to jeszcze nie jadłem.
    Co się odwlecze, to nie uciecze. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No nie... marnować taką pyszną zupę chemicznym topionym serkiem.. ble!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna zupa - pyszny przepis :)
    Wyszło idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ~piekło perfekcjonisty27 sierpnia 2014 02:58

    wszystko ładnie, pięknie, ale talerz wyszczerbiony ...

    OdpowiedzUsuń
  6. to kuchnia domowa a nie restauracja ;) Z wyszczerbionych talerzy też jadam i na moim blogu niczego nie udaję...

    OdpowiedzUsuń
  7. Z ładnego ale pustego talerza nie najesz się....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty