Domowe masło- przepyszne!

Rozpoczynam cykl serowarski, dlatego mam w domu 5 litrów mleka ze wsi. Od takiego mleka  po kilku godzinach oddziela się śmietana, którą można zebrać i wykorzystać, np. do zrobienia masła. Mój sposób nie jest profesjonalny- jest raczej dla leniwców :) Ale przyrzekam, że masło wyszło wyśmienite!

Składniki:

  • 0,5l śmietany kremówki lub takiej właśnie prosto od krowy

  • szczypta soli

  • ulubione przyprawy: czosnek niedźwiedzi, suszone pomidory Kamis


Śmietanę przelałam do robota kuchennego, dodałam szczyptę soli i ubijałam około 10 minut na najwyższych obrotach. Po tym czasie zauważycie grudki masła zatopione w mleku, należy to przecedzić przez sito i gotowe :) Jeśli chcielibyście to zrobić jeszcze lepiej to należy całość (przed odcedzeniem) zalać zimną wodą z dodatkiem lodu , wymieszać i dopiero przecedzić. Potem jeszcze chwilę masło odciskać dłońmi i gotowe. Teraz tylko posypujemy przyprawami i cieszymy się pysznym masłem :)

domowe masło

Komentarze

  1. No to teraz pozostaje tylko odkurzyć bądź zdobyć robota kuchennego i można robić masło. Przepis rzeczywiście bardzo prosty. Ale to właśnie w prostocie tkwi siła.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty