Rewelacyjny chleb czystoziarnisty

Cena takiego chleba dochodzi nawet do 15zł/sztukę, a ja upiekłam go około 4-5 razy taniej! Jest pyszny, zdrowy, nie zawiera mąki, drożdży i jaj! Spróbujcie, bo warto!

Składniki:

  • 1,5 szklanki płatków owsianych

  • szklanka ziaren słonecznika

  • 0,5 szklanki siemienia lnianego

  • 0,5 szklanki orzechów (u mnie laskowe)

  • 4 łyżki babki płesznikowej (pominęłam, zbyt drogi składnik)

  • łyżeczka soli

  • łyżka płynnego miodu

  • 3 łyżki masła

  • 1,5 szklanki wody


Mieszamy suche składniki. Na patelni podgrzałam masło z miodem i dolałam wodę. Połączyłam suche z mokrymi składnikami i przełożyłam do silikonowej keksówki ugniatając łyżką (po 2h powtórzyłam ugniatanie). Zostawiłam na całą noc, po czym wstawiłam do nagrzanego do 175 stopni piekarnika i piekłam 20 minut. Po tym czasie wyjęłam z keksówki, przewróciłam na drugą stronę i piekłam jeszcze 40-45 minut. Zostawiłam do całkowitego wystygnięcia, ponieważ chleb się kruszy, gdy pokroimy go, gdy jest jeszcze ciepły. Zrobię drugi bochenek na święta :)

Chleb czystoziarnisty

Chleb czystoziarnisty

Komentarze

  1. Wygląda jak jakiś energetyczny baton;) Osobiście nie spotkałem się z niczym takim jeszcze, więc jestem ciekawy przede wszystkim jak smakuje, czy nie ma problemów z komponowaniem rozmaitych kanapek;) na pewno wygląda apetycznie, aż szkoda że jedyna moja szansa na posmakowanie to wycieczka do piekarni

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi apetycznie:) polecam też bananowca, który do złudzenia przypomina chleb razowy:
    http://kopalniasmaku.pl/przepisy/45-100034-bananowiec.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Może się przyda: Chleb orzechowy - http://www.stachurska.eu/?p=6928 .

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny domowy chleb pełnoziarnisty
    http://dobrakuchniamamy.blogspot.com/2014/11/chleb-penoziarnisty-2.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Głupota ludzka nie zna granic....chleb to ma byc chleb jak pan Bóg przykazał a nie jakiś zlepek ziarem.Owszem ziarenka są wspaniałe i można sobie pochrupać a nie wymyślać cuda niewida.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastąpiłaś czymś tą babkę płesznik czy po prostu robiłaś bez niej? :) Siemię lniane w ziarenkach, jak rozumiem? Chleb zostawiasz na całą noc w lodówce czy w temperaturze pokojowej? Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zajrzyj do Biedronki. Mają chleb czystoziarnisty. To dokłądnie to samo, tylko troszkę inne składniki. Jest smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  8. ~zrobilam 5 x taniej suszi24 grudnia 2014 14:38

    Zrobilam 5 x taniej suszu ale nie dalam ryby bo za droga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Matko, co za durny komentarz...

    OdpowiedzUsuń
  10. po prostu pominęłam, ale ze składnikami można eksperymentować :) siemię lniane w ziarenkach i zostawiam w temp. pokojowej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. słyszałam, ale ponoć malutki wychodzi z tej mieszanki...

    OdpowiedzUsuń
  12. yyyy no nie wiem jak to skomentować...

    OdpowiedzUsuń
  13. chciałam zabłysnąć, ale nie wiem jak się pisze "sushi" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mistrzostwo brzydoty i duża dawka zdrowia :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszny chlebek, sam go piekę i cała moja rodzina się nim zajada
    Oprócz Babki płesznik dodaję jeszcze nasiona szałwii hiszpańskiej i migdały a płatki zamiast owsianych gryczane, zamiast masła olej kokosowy a zamiast miodu syrop klonowy ale myślę, że to nie sprawia większej różnicy :)
    Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja robię podobny chlebek ale zamiast miodu używam syropu klonowego i zamiast masła oleju palmowego. Wychodzi drożej, ale jest bardzo smaczny. Ponieważ lubię dodaję również trochę czarnuszki - chleb ma wówczas bardziej wyrazisty smak.
    Robiłam już ten chleb z orzechami laskowymi, migdałami oraz orzechami nerkowca. Migdały były najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super ja także robię chleby ale z orkiszu także pyszne, a do tego polecam domowe sery http://blog.winoiser.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystko kwestia gustu i smaku, ale żeby od razu: głupota? kiedyś nie było takich młynów jak teraz, mąka była gruboziarnista.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszny chlebek
    http://mojekuchennerewelacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety Ela ma rację (choć mogłaby wyrażać się delikatniej hehe). Bo czymże jest keksówka wypełniona nasionami - chlebem? A czymże jest keksówka wypełniona makaronem - chlebem? A jeśli tę keksówkę wypełnię szynką - nadal jest to chlebem? ...

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardziej polecam mieszanka oferowaną przez Scandic Food, bo jest bezglutenowa i o wiele łatwiejsza w przygotowaniu (https://www.youtube.com/watch?v=FbAFC3fYvNg)

    Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  22. Idealne dla konia. No cóż, moda taka. Ja pozostanę przy tradycyjnym. Pytałem dziadków, ani oni, ani ich ojcowie czegoś takiego nie jadali, więc nie piszcie mi, że to zdrowe i tradycyjne. Już słowiańskie plemiona mieliły mąkę i raczej unikały żarcia ziaren w całości. Taka prawda.

    OdpowiedzUsuń
  23. gówno wiesz ty i twoi dziadkowie, którzy tylko gnój przerzucać umieli; chleby starosłowiańskie były w 95% pełnoziarniste, a mielona mąka (z której robiono zakwas) służyła jedynie zlepieniu całości by się nie rozleciało, zawierały w sobie dużo bardziej różnorodną mieszankę nasion o których nawet byś nie pomyślał jak bardzo są wartościowe...

    OdpowiedzUsuń
  24. a twoja głowa wypełniona gównem dalej jest głową?

    OdpowiedzUsuń
  25. taaa, Biedronka... troszkę inne składniki: trochę gipsu, antyzbrylaczy, chemii gospodarczej by robaki nie lazły, podbarwiaczy, polepszaczy wyglądu, smaku, zapachu......

    OdpowiedzUsuń
  26. Pyszny chleb, a jak prezenty? Zadowoleni? Najlepsze góralskie pantofle http://pantofle-kapcie.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdania nie zaczyna się od: yyy, ani też od: no.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też piekę chleb bez mąki. Stosuję proste składniki. Mięso wołowe, trochę warzyw, odrobina whisky.

    OdpowiedzUsuń
  29. Twoja chyba już jest wypełniona, więc po co Ci kolejne dylematy? :)

    OdpowiedzUsuń
  30. a niby dlaczego tak się nie zaczyna????? bo to się tobie nie podoba???????

    OdpowiedzUsuń
  31. najlepiej to skomentował piekarz!!! można jeszcze upiec "chlebek" z tartych ziemniaczków z kiełbaską, boczusiem i takimi tam przyprawami, niektórzy to nazywają babką ziemniaczaną, ale to jest "chlebek"!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszny domowy chleb mojej Mamy
    http://dobrakuchniamamy.blogspot.com/2013/07/chleb-mamy.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Chlebus piękny a ja polecam domowy wyrób serów http://winoiser.com

    OdpowiedzUsuń
  34. :)))))))))))spokojnych swiat:))))

    OdpowiedzUsuń
  35. Może Twoi przodkowie byli arystokracją,ale po sposobie odpowiedzi raczej wątpie

    OdpowiedzUsuń
  36. 50 lat temu była inna pszenica, dziś raczej ma właściwości tylko ... podtruwające

    OdpowiedzUsuń
  37. To teraz poproszę o przepis na chleb z JAJAMI skoro ten jest BEZ JAJ.

    OdpowiedzUsuń
  38. W to, że toto jest pyszne to ja naprawdę szczerze wątpię, ale jak ktoś chce to jeść to jego sprawa. wolałabym w ogóle chleba nie jeść niż dławić się tym czymś, zresztą i tak zbyt dużo go nie jem, więc dla mnie to nie problem, ale lepiej zjeść kromkę dobrego, normalnego chleba niż łykać toto jak gęś kluski żeby smaku tylko nie poczuć.

    OdpowiedzUsuń
  39. proszę: http://nienazarty.blog.pl/?p=670 z tego przepisu możesz też zrobić chleb :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja od dawna nie jadam już białych chlebów i teraz jak ktoś kupi biały to nawet go nie ruszam bo jego smak stał się dla mnie ohydny. A ci co jedzą biały nawet nie mają pojęcia że używa się w jego wypiekaniu świńskich włosów.

    OdpowiedzUsuń
  41. Wypadałoby napisać kto wymyślił ten przepis i podać źródło:
    http://www.mynewroots.org/site/2013/02/the-life-changing-loaf-of-bread/

    OdpowiedzUsuń
  42. ~Stolarz Jan Tokarz25 grudnia 2014 09:29

    Wiem wiem.. Żyjemy w czasach skóry ekologicznej oraz sok malinowego bez malin, lecz i tak nie ustąpię! Chleb pozbawiony mąki nie ma prawa nazywać się chlebem! Ten kto twierdzi inaczej jest zepsutym przez system osobnikiem i basta!

    OdpowiedzUsuń
  43. racja - sa juz tacy co jedza schabowe z soi czy czegos tam , sa tacy co wymyslaja potrawy a do nich dodaja istniejace nazwy - taki chleb np . jest wyroobem z roznych mak z roznych zboz - jak ktos mowi chleb to kazady normalny czlek wie co to jest - nazwanie zas tego co jest w przepisie chlebem jest totalna porazka !

    OdpowiedzUsuń
  44. ale sie ozarles !!!!!!!!!!! - nie pij wiecej bo strasznie bredzisz .........

    OdpowiedzUsuń
  45. brawo - czujna jestes - chleba z jajami nie ma - moze byc mieszanka pszennej maki z zytnia soli , pieprzu kminku ale jaj tam nie ma !!!!!!!!!!! no no !!!!!!!!!!!! ktos poplynalz tym przepisem na cos co chce nazwac chlebem !!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam, chlebek z ziaren wygląda ciekawie i na pewno jest zdrowy. Słowo chleb jest umowne, od dawien dawna stanowił pożywienie człowieka i znaczenie kultowe. Jego wygląd i właściwości zmieniały się. Najbardziej starą i pierwotną formą chleba są placki z mąki i śruty pieczone w popiele, na rozgrzanych kamieniach, później także na rusztach. Pierwsze chleby robione przez eseńczyków nie były z mąki tylko były właśnie ze skiełkowanych ziaren, potem gniecionych i suszone na słońcu. A z czasem techniki nauczono się spulchniać ciasto przez fermentację i powstawały bochenki bardziej przypominające dzisiejsze.

    pozdrawiam świątecznie
    www.seraf-jogin.pl

    OdpowiedzUsuń
  48. potwierdzam, pyszny chleb, a ja zapraszam na wyrób domowych serów: feta, gouda i wiele innych http://blog.winoiser.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Hej,

    spróbowałem zrobić wg tego przepisu. Smak jest ok, ale bardzo się rozpada. Na co zwrócić uwagę?

    OdpowiedzUsuń
  50. Hej,
    1. Czy chleb całkowicie ostygł?
    2. Czy przed pieczeniem wchłonął całą wodę?
    3. Spróbuj dodać więcej płatków owsianych (ja zawsze używam górskich)
    4. ... oraz dokładnie ubić masę łyżką przed wstawieniem do piekarnika.

    Ja robiłam go 2 razy i mi się nie kruszył :(

    OdpowiedzUsuń
  51. Hej,

    ad. 1. przed krojeniem - tak. W zasadzie nie trzeba było kroić; rozpadał się w rękach.

    ad. 2. tu może być problem; ciężko to stwierdzić przed włożeniem do piekarnika (masz jakiś pomysł, jak to zrobić?). Dopiero jak po pierwszej części pieczenia wyjąłem z piekarnika i odwróciłem formę, żeby wyjąć chleb, to zorientowałem się, że przy dnie był wciąż mokry.

    ad. 3. ok.; to może być sposób (i nieco mniej wody)

    4. przed wstawieniem do piekarnika nie ubijałem, nie było tego w przepisie; proponuję uzupełnić ;) Będę o tym następnym razem pamiętał.

    Dziękuję za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  52. Hmmm...
    ad.2. to pewnie dlatego, że nie ubiłeś. Może spróbuj też dotknąć foremkę przed włożeniem z każdej strony (nie powinna się uginać pod naciskiem palców)
    ad.4. W przepisie jest zawarta ta informacja 2 razy :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Nie zrozumieliśmy się - ubijałem po włożeniu składników i po 2h (czyli 2 razy :) ) ale nie bezpośrednio przed włożeniem do piekarnika.

    OdpowiedzUsuń
  54. a to ja też miałam na myśli wcześniejsze ubijanie ;) Ale trzymam kciuki, że następnym razem się uda!

    OdpowiedzUsuń
  55. Czytam komentarze,eh...jak ludzie mało wiedzą. Generalnie zwykły chleb jest niezdrowy,uwaga mąka i gluten,czyli różnego rodzaju choroby autoimmunologiczne.
    Zastanawiałam się nad chlebem z mąki orkiszowej,ale Twój również spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  56. dziś rano upiekłam ten chleb pierwszy raz i... zakochałam się w nim! Z masłem i wędzonym łososiem to rozkosz nie do opisania :)
    Jest bardzo sycący, najlepszy jaki jadłam :)
    Dodałam orzechy włoskie zamiast laskowych, jutro robię drugi bochenek dla siostry i rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo mnie to cieszy :) ja też muszę niedługo zrobić... :)

    OdpowiedzUsuń
  58. A czymże jest mąka, jeśli nie ziarnem? Tu występuje w najbardziej naturalnej i (na szczęście) nieoczyszczonej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  59. dziękuję za głos rozsądku :)

    OdpowiedzUsuń
  60. robiłam bardzo podobny chleb, nie ubijałam go, po połączeniu wszystkich składników, odstawiłam w misce na 1 do 2 godzin by płyn został wchłonięty przez ziarna, po tym czasie przełożyłam do posmarowanej keksówki i wtedy delikatnie docisnęłam łyżką....piekłam ok 1 godziny w temp 180 stopni, pozostawiłam w blaszce do przestudzenia na 1 godz, po czym wyjęłam i zostawiłam na 12 godzin, dlatego by się nie kruszył.... raniutko na śniadanko był przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  61. ~Raban Krystyna14 maja 2016 16:14

    Pani Aniu mam pytanie czy ciasto na chleb ,które trzeba zostawić na całą noc ma być w lodówce ,czy nie? ponieważ w przepisie nie zaznaczono
    pozdrawiam Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  62. Nie trzeba do lodówki wstawiać Pani Krysiu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  63. Orkisz to odmiana pszenicy, glutenu po sam czubek :D gluten szkodzi w przypadku celiakii, a modna obecnie "nietolerancja glutenu" to bujda, co więcej - potwierdzona eksperymentem z podwójną ślepą próbą...eh, jak ludzie mało wiedzą :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty