Cordon bleu (drobiowy)

Przepyszna wersja piersi z kurczaka :) W sumie powinien mieć inny kształt, bardziej płaski, ale po zawinięciu w taką roladkę lepiej się wszystko trzymało i miałam większą gwarancję, że ser nie ucieknie podczas smażenia ;) Mężowi bardzo posmakowało, mnie też, więc będzie częściej witał na naszym stole.

Składniki na 6 kotletów:

  • 3 połówki z piersi kurczaka przekrojone wzdłuż na pół

  • zioła prowansalskie

  • 6 plastrów szynki konserwowej lub lepszej (robiłam też z polędwicą sopocką- pycha!)

  • 6 plastrów sera żółtego (u mnie edamski)

  • 1 jajko + trochę mleka

  • bułka tarta


Przekrojone kotlety posypuję ziołami i cienko rozbijam. Na każdy kotlet układam wędlinę i ser, tak, by nie wychodziły za brzegi i by pozostawało trochę miejsca na zawinięcie. Zawijam roladki (można sobie pomóc wykałaczkami, jeśli gdzieś się rozłażą) i panieruje dwukrotnie w jajku i bułce. Smażę na dużym ogniu do zrumienienia z każdej strony po czym zmniejszam ogień, by mięso doszło wewnątrz roladki (zajmuje to nawet 20 minut). Do tego celu można też wykorzystać piekarnik. I gotowe! Naprawdę pyszne danie :)

Cordon Bleu

Komentarze

  1. Bardzo apetyczny kotlecik, oj bardzo! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ser, szynka i kurczak idealny zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczne, zrobiłam z polędwicą sopocką i podałam z pieczonymi ziemniakami i surówką z tartego kalafiora z czosnkiem, imbirem i śmietaną. Wyszło pysznie! Dzięki za przepis. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty