Przyprawa skutecznie zastępująca sól

Pochodzę z rodziny, w której sól sypie się kilogramami... uwielbiam słone ziemniaki, sosy itp. Jednak to, że sól w takich ilościach jest niezdrowa wszyscy wiemy. Do zmiany tego uzależnienia nakłoniło mnie gdzieś przeczytane zdanie, że zbyt obfite solenie zatrzymuje wodę w naszym organizmie co odbija się na naszej wadze. Dlatego postanowiłam spróbować ograniczyć sól w swoim jadłospisie (bo nie da się, i nie powinno, jej wyeliminować). Szczerze mówiąc nie wierzyłam, że to się uda, a udaje się od pierwszego dnia! Dzięki dużej ilości ziół i przypraw nie skupiam uwagi na soli, a dzięki jej braku czuję mnóstwo innych smaków- niesamowite!

Składniki (przykładowe, polecam eksperymentowanie) na oko:

  • majeranek

  • lubczyk

  • pieprz mielony

  • odrobinę posiekanej ostrej papryki

  • ziele angielskie mielone

  • rozmaryn

  • cząber

  • curry

  • kolendra w ziarnach

  • kmin rzymski

  • garam masala


Tak naprawdę to dałam niemal wszystko co miałam ;) Wszystkie te przyprawy utłukłam razem w moździerzu i przesypałam do blaszanej puszki po wędzonej papryce. Przyprawiałam nią: babkę ziemniaczaną, pieczone kotlety mielone, bitki wieprzowe i w żadnej z tych potraw nie dodałam soli i nie odczułam jej braku! Polecam wszystkim solo-lubnym ;)

Komentarze

  1. Ja nie solę dużo, nie lubię. Ale mój C... Dosala wszystko. Cud, że do deseru soli nie daje!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty