Jaglanka na przeziębienie (działa!)

Na kaszę jaglaną panuje moda od dłuższego czasu. Widziałam już dziesiątki interesujących i zadziwiających przepisów. Pod jednym z nich znalazłam zabawny komentarz: "niedługo będziecie domy z jaglanej budować!" :D Coś w tym jest ;) Ja prezentuję dzisiaj bardzo prosty przepis na pokonanie rozpoczynającego się przeziębienia. Jaglanka na mleku uratowała mnie już 3 razy przed chorobą w pełnym tego słowa znaczeniu. Zjadam ją, gdy czuję, że coś mnie bierze i jak ręką odjął! Mija kaszel i katar. Naprawdę to sprawdziłam i polecam :)

Składniki na 2 porcje:

  • pół szklanki suchej kaszy jaglanej

  • szklanka wody

  • szklanka mleka

  • cynamon, przyprawa do piernika lub przyprawa do dań słodkich Kamis

  • dowolne suszone owoce (opcjonalnie)- u mnie greckie rodzynki, ale pyszna będzie też żurawina, śliwka czy pestki dyni na przykład

  • łyżka miodu (opcjonalnie) dodana do przestudzonej jaglanki, by nie stracił swoich właściwości


 

Kaszę przesypujemy na drobne sito i przelewamy wrzątkiem. Wrzucamy do garnka, wlewamy wodę i gotujemy na małym ogniu, aż się cała wchłonie (uwaga, by nie przypalić!). Gdy kasza wchłonie wodę, dolewamy mleko, dodajemy owoce, przyprawę i gotujemy jeszcze około 10minut. Gotowe :) Smacznego i na zdrowie!

jaglanka na przeziębienie

jaglanka na przeziębienie

Komentarze

  1. jaglanka na słodko to mój ulubiony deser!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba skoczę zaraz do sklepu po to cudo, bo właśnie bierze mnie katar i inne podejrzane objawy... ta notka spadła mi jak z nieba (niczym bibilijna manna) ;) nic dotąd nie wiedziałam, że jaglanka może mieć takie właściwości...
    Pozdrawiam,
    Jeanne
    www.kaiserin-sissi.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasza jaglana jest super! polecam ją jako składnik do past do pieczywa; bardzo dobrzy jest także majonez z oleju lnianego na bazie jaglanej ze słonecznikiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo smaczny sposób na przeziębienie :) juz teraz wiem jak smacznie z nim walczyć :) ja stosuję domowej roboty syrop z kaliny na kaszel i syrop z pigwy z dużą zawartością witaminy C
    http://oobzarciuch.blogspot.com/search?q=syrop

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już jestem od dwóch dni taka chora, że nie wyobrażacie sobie tego nawet.. Ale tak to prawda owoce są dobre na przeziębienie. Może Cię zdziwię ale mam trochę mrożonych jagód w zamrażarce. W wakacje zbierałam i uzbierałam kilka pudełeczek i jedno mi jeszcze zostało :))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki wypróbuję ją na pewno- bo lubię :-)
    Bardzo ciekawy tekst!
    Słyszałam, że też świetną metodą na przeziębienie i grypę są tego typu bańki- http://www.medplus.pl/
    Kiedyś tego typu metodę bardzo często stosowali, teraz nie wiem!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty