Oponki serowe w 30 minut (ze smażeniem!)

To mój pierwszy i jakże udany raz! Miałam zbędną kostkę twarogu w lodówce i nie wiedziałam co z nią zrobić... aż pomysł podsunęła mi moja koleżanka. Wyszło pysznie i bardzo szybko! To przepis idealny dla osób, które nie będą miały dziś lub jutro czasu na robienie pączków. Oponki najlepiej smakują na ciepło.

Składniki:

  • 200g twarogu tłustego

  • 3 łyżki cukru

  • 1 jajko

  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia

  • łyżka śmietany 12%

  • około 170g mąki

  • olej do smażenia (około 0,5 litra)

  • cukier puder do posypania


Wszystkie składniki oprócz mąki zmiksowałam mikserem, by jak najbardziej rozdrobnić twaróg. Potem powoli dodawałam mąki, aż w ruch poszły moje dłonie i wyrobiłam gładkie elastyczne ciasto, które rozwałkowałam na placek grubości około 1cm i wycinałam kółka szklanką, a w tych kółkach jeszcze po środku jedno kółko kieliszkiem. Smażyłam z obu stron (uwaga! szybko się rumienią) na oleju rozgrzanym do około 190 stopni C. Przełożyłam na papier, by odsączyć tłuszcz i po lekkim ostygnięciu posypałam cukrem pudrem. Naprawdę niebo w gębie :)

szybkie oponki serowe

szybkie oponki serowe

Komentarze

  1. ~gość specjalny :)11 lutego 2015 10:12

    Własnie zaczęłam robić i smażę pierwsze :). Już widzę, że mi wychodzą aż dziw bierze bo mi nigdy nic nie wychodzi a tu prosze taki fajny prosty przepis i do tego wyszło mi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hesus! Tak przepyszne, że teraz nic nie powstrzyma mojego ślinotoku. No i noc bezsenna mnie czeka, bom na diecie. ;P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty