Królik duszony w sosie musztardowo- śmietanowym

Dobry królik nie jest zły :) I choć wydaje mi się, że zbyt krótko dusiłam mięso to całość ogólnie wyszła smaczna :) Królik polecany jest małym dzieciom jako rozszerzenie diety po szóstym miesiącu życia (więcej informacji na ten temat przekaże Ci na pewno Wasz pediatra ;) ). Jeśli będziecie mieli okazję kupić królika (często bywa w Lidlu) przyrządźcie go wg tego przepisu :) Jeśli nie lubicie mięsa na słodko to po prostu dodajcie mniej miodu lub zupełnie go pomińcie (mi taki zestaw pasował). Przepis podejrzałam w "Przepisie Dnia" na TVP1.

Składniki:

  • 2 tylne łapy królicze, tzw. skoki

  • 3 łyżki musztardy miodowej lub sarepskiej

  • 2 łyżki miodu

  • 2 duże łyżki śmietany

  • mąka do oprószenia mięsa (około pół szklanki)

  • 1 średnia cebula

  • kawałek białej części pora

  • 3 ząbki czosnku

  • 1 litr wrzącej wody lub rosołu

  • przyprawy: papryka słodka, papryka ostra, majeranek, rozmaryn, mielone ziele angielskie, kilka ziaren jałowca lub dowolne inne


Mięso myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym. Łączymy ze sobą miód, musztardę i przyprawy i nacieramy tym mięso. Przykrywamy folią i wkładamy do lodówki na noc. Oprószamy mięso mąką i smażymy na rumiano z obu stron. Wyjmujemy mięso, dodajemy pokrojoną w dużą kostkę cebulę i czosnek, smażymy chwilę po czym wkładamy mięso z powrotem i zalewamy wodą/rosołem (możemy dodać resztę marynaty). Dusimy- no właśnie, ja dusiłam 30 minut, ale moja bardziej doświadczona Siostra robi to około 2 godzin i mięso wychodzi jej mięciutkie. Sos przyprawiamy, blendujemy i zaprawiamy śmietaną. Podajemy z ulubionymi dodatkami- u mnie kasza jęczmienna i kolesław. Pyszności :)

królik w sosie musztardowo- śmietanowym

królik w sosie musztardowo- śmietanowym

królik w sosie musztardowo- śmietanowym

nienudne mięso z królika

Komentarze

Popularne posty