Pomidorowa z beszamelem

Podejrzałam ten przepis w jakimś amerykańskim show w style "Martha Stewart". Zrobiłam i jestem zachwycona! Beszamel poprawia konsystencję i smak zupy :) Do tego wykorzystałam jeszcze patent mojej Bratowej i ugotowałam wywar na żeberkach. Całość współgra ze sobą mięso z żeberek jeszcze dodaje daniu konkretnego charakteru ;)

Składniki:

  • 300g żeberek wieprzowych

  • 1 marchew

  • 1 pietruszka

  • 2 liście laurowe

  • 3 ziela angielskie

  • średni słoiczek przecieru pomidorowego

  • 2 litry wodu

  • sól, pieprz, bazylia, oregano

  • makaron lub ryż


Z powyższych składników gotujemy wywar przez około 2h na małym ogniu. Wyjmujemy wszystko (liście i ziele również) i dodajemy przecier. Mięso oddzielamy i dodajemy do zupy. Warzywa kroimy w drobną kostkę, również dodajemy. Przyprawiamy i zabieramy się za beszamel.

Składniki:

  • 3 łyżki masła

  • 4 łyżki mąki

  • mleko na oko (około 2 szklanek)

  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa


Masło rozpuszczamy w oddzielnym rondelku, dodajemy mąkę i smażymy przez chwilę mieszając rózgą. Delikatnie solimy, pieprzymy, możemy też dodać gałki muszkatołowej. Dolewamy stopniowo mleko (po pół szklanki) i szybko mieszamy, bo będzie gęstnieć. Sos gotujemy na małym ogniu często mieszając, by się nie przypalił. Dodajemy do gotującej się zupy i mieszamy dokładnie. Gotowe! Podajemy z makaronem nitki (najlepiej).

pomidorowa z beszamelem

pomidorowa z beszamelem

Komentarze

  1. Pozdrowienia z Čech! ♥ Miłego dnia, chciałbym podzielić się z wami bardzo ważne informacje. Wszystko można znaleźć na - http://en-albafos.blog.cz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty