Sernik kawowy

Można by rzec, że to połączenie idealne- ciasto i kawa w jednym kawałku ;) Tak też jest :) Sernik jest wyśmienity, a mojemu Mężowi smakował bardziej, niż bananowy ;) Dla mnie bananowy pozostaje liderem wśród serników jogurtowych, ale ten też jest wart uwagi :)

Składniki:

  • 2 jogurty po około 400g (najlepiej greckie lub bałkańskie)

  • 4 jaja (żółtka oddzielić od białek)

  • 2 torebki budyniu

  • 1,5 szklanki cukru (250ml+125)

  • 7 czubatych łyżeczek kawy zbożowej instant


Żółtka ucieramy ze szklanką cukru, dodajemy jogurty, kawę, wsypujemy budynie i łączymy ze sobą. W oddzielnej misce ubijamy (niekoniecznie na sztywno) białka z pozostałą ilością cukru i dodajemy do reszty masy. Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni. Arkusz papieru do pieczenia moczymy pod kranem i wyciskamy (dzięki temu będzie ładniej przylegał do tortownicy). Układamy go w formie i zalewamy masą. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 1,5 godziny. Zostawiamy w piekarniku do ostygnięcia i na kilka godzin wstawiamy do lodówki. Smacznego! :)

sernik kawowy

sernik kawowy

 

 

 

Komentarze

  1. Posiadasz naprawdę wielki talent do pisania :) Rzadko kiedy spotyka się tak bardzo utalentowanego czlowieka :) Mam nadzieje, ze zdajesz sobie z tego sprawę ;) Mam również cicha nadzieje, ze nie zamierzasz w najblizszym czasie zakonczyc pisania, ponieważ ja w najblizszym czasie zamierzam zostac Twoim stalym czytelnikiem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności... Dawej tutej dzisiej! xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny!
    Muszę wypróbować.

    Zapraszam również na moje wyjątkowe ciasto z kaszy jaglanej :)

    http://www.izagotuje.pl/2015/02/jabecznik-z-kaszy-jaglanej.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę przepysznie! Chyba zostanę stałą czytelniczką Twojego bloga, bo nowe przepisy to mój konik ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki, zapraszam częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę wypróbować Twój przepis, bo lubię kaszę jaglaną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super!
    Polecam sernik w ciescie kakaowym
    http://dobrakuchniamamy.blogspot.com/2013/10/sernik-w-ciescie-czekoladowy.html

    OdpowiedzUsuń
  8. sernik to jakby nie patrzeć fenomenalne ciasto: niby proste a występuje w tak wielu odsłonach

    OdpowiedzUsuń
  9. https://callmemanta.wordpress.com/ ->> zapraszam do lektury podróżniczej w nieco inny sposób.

    Uwielbiam gotować, uwielbiam sernik, kawę a połączenie tego wszystkiego sprawia, że chyba zaraz wyruszę do sklepu i będę gotować :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czesc :) Wiesz co? Mam dla Ciebie swietny pomysl na kolejny wpis, mianowcie nosił by on tytuł i dotyczył, by on nastepujacych kwestii „Jak napisac swietny wpis, poradnik 10 krokow”, zartuje oczywiscie :) Ale jedno to Ci muszę przyznac, naprawdę posiadasz wielki talent do pisania, mam nadzieje, ze z czasem coraz więcej będziesz pisac :p

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty