Zapiekanka makaronowa

Taki obiad to tzw. danie "na winie", czyli z tym wszystkim, co mamy pod ręką, co nadaje się do dorzucenia :) Dokładnie tak było w moim przypadku. Miałam ostatnią porcję warzyw, sosu i sera do pizzy, ale nie chciało mi się już robić do niej ciasta. Tak więc ugotowałam makaron i do dzieła :)

Składniki (proporcje na oko, w zależności od ilości osób):

  • ugotowany makaron penne, świderki lub kokardki

  • sos pomidorowy (pomidory z puszki, czosnek, cebula, cukier, sól, pieprz, bazylia, ocet winny)

  • opcjonalnie: sos beszamelowy

  • kawałek kiełbasy, szynki lub boczku

  • dowolne warzywa, u mnie: kukurydza z puszki, papryka czerwona, cebula, oliwki, kapary

  • garść startego sera żółtego lub mozzarelli


Makaron mieszamy z sosem pomidorowym, dodajemy podsmażoną kiełbasę i pokrojone warzywa. Posypujemy tartym serem i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy tylko do zrumienienia sera. Gotowe :) Pyszne i szybkie :)

Zapiekanka makaronowa

Zapiekanka makaronowa

Komentarze

  1. Świetna zapiekanka :) Pieczenie podkręca smak, więc taki makaron z sosem z piekarnika to cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makaron i uwielbiam zapiekanki... A zapiekanka makaronowa brzmi jak spełnienie marzeń :) Ja ostatnio robię takie głownie w wersji light, z mięsem z indyka, sosem pomidorowym, ciemnym makaronem i jakimś lekkim serkiem, czasami nawet białym kanapkowym do smarowania, bo sprawdza sie świetnie. Do tego ziemnaczek lub brokuły - i jest cudownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zapiekanki makaronowe, aż głodny się zrobiłem... Od siebie polecam zapiekankę makaronową z boczek/kiełbasa + ogórki małosolne + kukurydza + sos śmietanowo-serowy = spełnienie marzeń

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty