Jajka sadzone na szpinaku

Pyszny i szybki w przyrządzeniu początek dnia :) Jeśli jeszcze uda Wam się zrobić jajka na miękko to będziecie w kulinarnym niebie, tak, jak my :)

Składniki na 2 osoby:

  • 6 jaj

  • spora garść świeżego szpinaku

  • 1-2 ząbki czonku

  • sól, pieprz

  • łyżka oleju


Olej rozgrzewamy na patelni, wrzucamy przeciśnięty czosnek i szybko mieszamy. Po chwili dodajemy szpinak i też mieszamy. Gdy szpinak zmięknie i straci objętość, przyprawiamy go solą i pieprzem. Zmniejszamy ogień i wybijamy ostrożnie jajka. Gdy białko się zetnie, przykrywamy pokrywką i po minucie wyłączamy gaz i nie zdejmujemy z palnika! Po około 3-5 minutach należy zajrzeć czy białko się już ścięło, a żółtko pozostało płynne. Jeśli żółtko jest OK, ale biało jeszcze gdzieniegdzie surowe, należy włączyć palnik na mały ogień na minutę pod przykryciem i powinno być już w porządku :) Podajemy oczywiście ze świeżym chlebem posmarowanym masłem :)

jajka sadzone na szpinaku

jajka sadzone na szpinaku

Komentarze

  1. Chciałabym zobaczyć ten moment odwracania jajek.. Czy nie odwracałaś? Bo w opisie też nic o tym nie ma i zastanawia mnie czy to białko nie jest takie niedosmażone/niedogotowane (czy jak to nazwać w tym przypadku) w momencie kiedy tego nie odwracasz? Będę wdzięczna za odpowiedź :-)

    A jajka + szpinak to do tej pory to ja robiłam tylko omleta :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Jano, ja jajek sadzonych nie obracam - przykrywam pokrywką i na małym ogniu pozwalam im "dojść". Kiedyś się bawiłam w obracanie ale nie ładnie to wychodziło i zrezygnowałam. Mając może taką specjalną patelnię do jajek można by się pokusić o przewracanie.
    Przepis bardzo ciekawy - mam akurat parę listków szpinaku, chętnie wykorzystam do jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie odwracam. Czekam tylko do ścięcia się białka i przykrywam, tak jak Dorota. Wszystko dokładnie opisałam w przepisie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli smakuje tak samo jak jajecznica ze szpinakiem bądx sałatka warzywna z szpinakiem, brokułami, pomidorami i jajkiej to jest przepyszne! Nigdy nie myślalam, że moż na takie cuda wymyślić - a uwierz, że w kuchni potrafię zrobić wiele i jeszcze więcej. Czasami ciężko samemu wpaść na taki pomysł - dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Biorąc pod uwagę jak zdrowa, jak pożywna i szybka w przygotowaniu jest taka potrawa, a i smaczna swoją drogą... to można śmiało powiedzieć, że jajka sadzone na szpinaku są idealne. Jestem fanką szpinaku, od czasu gdy trafiłam na ten artykuł:http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/szpinak-warzywo-kt%C3%B3re-pomaga-schudn%C4%85%C4%87 I faktycznie mam wrażenie, że szpinak pomaga mi skutecznie walczyć z głodem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty