Dorsz z warzywami- obiad dla dziecka

Po 7. miesiącu wprowadzamy do diety dziecka ryby. Najlepiej, by były to ryby białe, dlatego wybrałam mojego ulubionego dorsza. Kupiłam filet za 10zł, pokroiłam i starczyło nam to na kilkanaście obiadków. No bo ile ten nasz Szkrabek zje? :)


Składniki:




  • około 20-50g filetu z dorsza (upewnij się, że nie ma ości)

  • mały ziemniak

  • pół marchewki

  • koperek


Najpierw gotuję pokrojoną lub startą marchew około 15 minut, potem dorzucam skrojonego ziemniaka i po 10 minutach dodaję rybę. Gdy dorsz się już ładnie rozpada (po około 5-10 minutach) przerzucam wszystko do kubka (bez wody), posypuję koperkiem i blenduję. Smacznego!


rozszerzanie diety bez mm


Pragnę podkreślić, że szanuję styl wychowywania innych rodziców. Jeśli uważasz, że za wcześnie na któryś z powyższych produktów- nie podawaj tego swojemu dziecku. Nie podawaj również wtedy, jeśli nie przetestowałaś ich oddzielnie pod względem przyswajania przez organizm dziecka (alergie).

Komentarze

  1. Powiedz proszę, co zrobiłaś z resztą rybki? Tzn czy rybkę zamrażasz czy zamrażasz całe gotowe danie i potem odgrzewasz?
    Ja też sama przygotowuję obiadki dla mojej Córeczki, nie korzystam z gotowców. Ale czasem potrzebowałabym nagotować obiadu z "zapasem" i nie wiem czy mogłabym je potem w takich małych słoiczkach od przecieru mrozić a może pasteryzować... Będę wdzięczna za odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Resztę poporcjowanej ryby zamrażam pojedynczo w woreczkach, żeby było łatwiej potem używać. Można powekować obiadki, ale nie wiem jak długo można je przechowywać, by nie zaszkodziły dziecku. Może trzeba to skonsultować z pediatrą?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty