Moje naturalne sposoby na przeziębienie

Zawsze działają. Najlepiej oczywiście wygrzewać się w łóżku + stosować to co poniżej, ale ja jestem mamą :) nie mogę więc sobie na to pozwolić. Niemniej jednak pomaga mi to tak samo szybko jak medykamenty. Przy stosowaniu tych wszystkich metod po 3 dniach czuję się już naprawdę OK.


1. Dobry, gorący rosół


Może być z kurczaka, indyka, kaczki- jak wolisz. Ale postaraj się, by pyrkał sobie powolutku na ogniu minimum 3h z marchewką, pietruszką, selerem i paloną na gazie cebulą. Zjadaj gorący z makaronem i startym do miski ząbkiem czosnku. Jeśli lubisz pikantne jedzenie, dopraw sobie go jeszcze chili i imbirem.


2. Na katar- jaglanka


Zadziwiające, ale na mnie to naprawdę działa. Po jednej porcji już czuję się lepiej :) Dodaj do niej ulubione owoce i jedz kiedy możesz. Kasza jaglana jest bardzo zdrowa, o czym możesz poczytać w wielu artykułach w Internecie.


3. Pasta serowa z czosnkiem


Nie dość, że pyszna to jeszcze zdrowa :) Smaruję tym chleb i zajadam. Polecam ją też na imprezy, gdy nie boisz się częstować gości potrawami z czosnkiem. Idealnie smakuje na krakersach.


Składniki:




  • około 200g ulubionego żółtego sera (morski, gouda, edamski)

  • 3-4 ząbki polskiego czosnku

  • około 2 łyżek majonezu


Ser ścieramy na tarce do parmezanu (małe oczka), wyciskamy czosnek i mieszamy z majonezem. I już!


4. Czosnek na kanapkach


Na każdej kanapce układam plasterki polskiego czosnku, pomidora i np. majonez, by nie parzyło, aż tak w język. Czosnek naprawdę stawia mnie na nogi.


5. Herbata z miodem, cytryną i imbirem


Do ciepłej, ale nie gorącej herbaty dodaj miód, plater lub dwa cytryny i zetrzeć świeży imbir (wcześniej możesz go łatwo obrać za pomocą łyżeczki). Miód traci swoje drogocenne właściwości w wysokich temperaturach, warto więc zadbać o to, by nie stał się jedynie cukrem.


6. Ssanie miodu na ból gardła


Nakładam na łyżeczkę i powoli ssę. Nie piję po tym jakieś pół godziny.



Mam nadzieję, że w lipcu te porady nikomu się nie przydadzą, ale patrząc za okno... to kto wie ;) W każdym razie bywajcie zdrowi!


naturalne sposoby na przeziebienie

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty