Pyszny i lekki krem z marchewki

Pierwszy łyk mnie zaskoczył... był pyszny i przypominał mi zupę z dyni, ale tą udaną, bo ja za dynią generalnie nie przepadam ;) Zupa przyprawiona jest na wytrawnie, więc nie jest słodka, a raczej smakuje nieco azjatycko.

Składniki na 6 sporych porcji:

  • około 12 dużych marchewek

  • 2 spore cebule

  • 2 litry rosołu warzywnego lub drobiowego

  • sól, pieprz, imbir, chili (opcjonalnie)

  • masło do smażenia cebuli

  • grzanki oraz prażony łuskany słonecznik


Cebulę kroimy w kostkę i szklimy na maśle. Marchew ścieramy na dużych oczkach i dodajemy do cebuli. Mieszamy kilka razy i zalewamy rosołem. Dusimy do miękkości marchewki, miksujemy dokładnie blenderem i przyprawiamy. Wszystko trwa około godziny. Podajemy z grzankami i posypujemy słonecznikiem. Smacznego! :)

krem z marchewki

krem z marchewki

Komentarze

  1. Bardzo smakuje mi krem z cebuli.

    Tego kremu też chętnie spróbuję!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję w tym swoją zasługę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze wygląda ten krem, na łuskany słonecznik bym nie wpadł ale chętnie przetestuję

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty