Zupa z pomidorków koktajlowych

Wiem... długo mnie nie było, ale chyba tego potrzebowałam. Po tych kilku miesiącach absencji postanowiłam zmienić trochę kierunek mojego bloga. Teraz większość przepisów będzie dopasowanych pod użytkowników Thermomixa (TM5), ponieważ od pół roku gotuję tylko w nim i nie chcę przestawać :)

Dziś będąc na działce Teściowej zebraliśmy ponad 6kg (!!!) pomidorków koktajlowych. Drugie tyle jeszcze dojrzewa :) W końcu będę miała co ukisić, zmiksować, przerobić i zjeść ;) Mam nadzieję, że wszystkie pomysły uda mi się tutaj zamieścić :)

Składniki:

  • 30g cebuli

  • 1 ząbek czosnku

  • 15g oliwy

  • ok. 100g cukinii (opcjonalnie)

  • 200g papryki czerwonej

  • 500g pomidorków koktajlowych

  • 400g wody

  • 1 łyżeczka soli

  • 1-2 łyżeczki cukru

  • 1 łyżeczka koncentratu bulionu warzywnego

  • szczypta pieprzu

  • 150g ugotowanego ryżu (opcjonalnie)


Wykonanie w Thermomix:

1. Do naczynia miksującego wrzucamy cebulę i czosnek. 3 sek/obr. 6

2. Składniki zgarniamy kopystką na dno naczynia. Dodajemy oliwę. 2 min/obr. 1.5

3. Dodajemy pokrojone: cukinię i paprykę. Miksujemy 3 sek/obr. 9

4. Dodajemy pomidory koktajlowe, przyprawy, wodę. Gotujemy 20 minut/100 stopni/obr. 1.5

5. Jeśli wolicie zupy krem, to na tym etapie możecie zmiksować 10 sek./obr. 4-10 (stopniowo zwiększając)

6. Dodajemy ugotowany ryż. Mieszamy 30 sek./2 obroty wsteczne

7. Dekorujemy posiekaną pietruszkę, dodajemy jogurt lub śmietanę.

Smacznego :)

zupa z pomidorów koktajlowych

zupa z pomidorów koktajlowych

zupa z pomidorów koktajlowych

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty