FIT - cytrynowy sernik chia

Ten sernik zobaczyłam na jednej z grup na Facebooku i postanowiłam wypróbować. Zmieniłam jego formę i polałam dodatkowo wiśniami. Jest pyszny! Mój 2 letni Syn się nim delektuje bardziej, niż my :) Poza smakiem są w nim same dobre produkty- twaróg, nasiona chia, sok z cytryny, ksylitol. Z przepisu wychodzi około 10 porcji po 214 kcal każda.

Składniki:

  • 1000g dobrej jakości twarogu sernikowego (bez sztucznych dodatków)

  • 100g nasion chia

  • 300g mleka

  • 60g ksylitolu lub cukru

  • około 100g soku z cytryny

  • 30g żelatyny


1. Nasiona chia namoczyć w mleku, pozostawić na około 15 minut.

2. Żelatynę rozpuścić w 50g ciepłej wody.

3. Do naczynia miksującego włożyć ser, słodzik, napęczniałe chia, wlać sok z cytryny i wymieszać 1 min/obr. 5. W połowie czasu przez otwór w pokrywie powoli wlać rozpuszczoną żelatynę.

4. Całość przełożyć do pucharków lub wylać na tortownicę. Wstawić na minimum godzinę do lodówki.

5. Po stężeniu sernika możemy polać wierzch każdej porcji owocami podgrzanymi z odrobiną słodziku.

sernik chia cytrynowy

sernik chia cytrynowy

Komentarze

  1. Tego właśni mi trzeba było! :) Na pewno wykorzystam to w swojej działalności. Jeśli Pani pozwoli to umieszczę to nawet u siebie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty