Najlepsza fit czekolada (wegańska)

Przepis znalazłam gdzieś w internecie i zapisałam, by kiedyś tam... przy wielkiej okazji albo nudzie w kuchni, spróbować. No i tak jakoś zachciało mi się czekolady. Zrobiłam i jestem wciąż w wielkim szoku i niedowierzaniu :) Smakuje jak najlepsza mleczna czekolada albo blok czekoladowy, cudownie rozpływa się w ustach. Spróbujcie, koniecznie!

Składniki:

  • 150g daktyli
  • gorąca woda do moczenia daktyli
  • 3 łyżki oleju kokosowego rafinowanego
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
  • opcjonalnie: orzechy, żurawina, rodzynki itp.

Daktyle zalewamy wodą i czekamy 15 minut. Po tym czasie odlewamy wodę, wszystkie składniki, oprócz orzechów wrzucamy do blendera (u mnie Thermomix) i miksujemy na gładko. Dodajemy garść dodatków, mieszamy i przekładamy do foremki (pudełka) wyłożonej folią spożywczą (wtedy będzie łatwiej wyjąć masę i pokroić na ładne kawałki). Odstawiamy do schłodzenia na jakąś godzinę/dwie. Smacznego!
P.S. Czekolada się nie łamie, wymaga krojenia lub wyjadania łyżeczką ;)


Komentarze

Popularne posty