Zupa śledziowa

To był dla mnie szok, kiedy zobaczyłam, że można wrzucić matiasa do zupy :) Ale, jednocześnie, ślinianki wystrzeliły mi tak, że wiedziałam, że muszę ją zrobić. Zrobiłam i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona :) Jak określić smak? Smakuje trochę jak zabielana ogórkowa ze śledziem :) Jest naprawdę dobra, spróbujcie :)

Składniki:
  • 2 duże ziemniaki
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 filety matiasów
  • szklanka mleka
  • 3 ogórki kiszone
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • papryka słodka, tymianek, pieprz, curry
  • około 1-1,5 litra wody
  • świeży koperek
Wykonanie:
  1. Matiasa moczymy w mleku co najmniej 20 minut.
  2. Wodę zagotowujemy i wrzucamy do niej pokrojone w kostkę, obrane ziemniaki.
  3. Gdy zmiękną dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawy (wg własnego gustu). Gotujemy 2-3 minuty.
  4. Dodajemy pokrojonego w półplasterki kiszonego ogórka, mleko z moczenia matiasów,  pokrojone w 2-3 cm plastry śledzie oraz zahartowaną śmietanę. Posypać posiekanym koperkiem.
  5. Doprawiamy, jeśli trzeba, pamiętając o tym, że śledź odda jeszcze swoją słoność, więc zanim posolicie, spróbujcie i poczekajcie do następnego dnia (jeśli wytrzymacie...;) )



Komentarze

Popularne posty