Zapiekana cukinia z kaszą kuskus

Idealna lekka kolacja :) Trzeba korzystać z warzyw, które będziemy mieć w najbliższych 2-3 miesiącach, bo potem znowu zacznie się zima i tak słodko nie będzie :)

Składniki:

  • 1 mała cukinia

  • 5 łyżek kaszy kuskus

  • 2 plastry pomidora

  • pół szklanki startego sera gouda

  • sól, pieprz

  • kilka posiekanych orzechów piniowych lub włoskich lub pistacji

  • przyprawy: zioła prowansalskie, papryka słodka lub najlepiej około łyżeczki przyprawy do makaronów z błonnikiem (są tam suszone pomidory, czosnek, cebula- cały potrzebny mix).

  • 2 plastry sera pleśniowego


 

Cukinię przerawamy wzdłuż na pół, wyjmujemy gąbczasty środek, solimy i odstawiamy na chwilę. W tym czasie przygotowujemy kaszę, do której dodajemy przyprawy, sól i ewentualnie łyżkę oliwy. Tak przygotowaną kaszę wkładamy do cukinii, posypujemy serem, kładziemy przekrojone na pół pomidory, posypujemy orzechami i układamy plastry sera pleśniowego. Zapiekamy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez ok. 15-20 minut, aż cukinia zmięknie. Smacznego :)

 

zapiekana cukinia

Komentarze

  1. Mam pytanie. Czy kasza kuskus ma być z torebki czy gotowana? Dzięki za szybką odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaszy kuskus sie nie gotuje!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. wiedziałam, że ktoś zwróci na to uwagę ;) napisałam "gotowaną", bo chodziło mi o sypką, a nie w saszetkach, jeśli taka jest w ogóle, bo nigdy nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, również mam szybkie pytanie. Jak jeść taką cukinię? Tylko środek (czyli samą kaszę?) czy całość czyli cukinię ze skórką????? Przymierzam się do upieczenia takiej cukinii ale proszę o radę jak ją zjeść? :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty