Panierowane boczniaki z ziemniakami i sałatą

Zobaczyłam ostatnio na blogu u Karoliny panierowane boczniaki i przypomniał mi się ich smak. Smak, który nierozerwalnie kojarzy mi się z dzieciństwem i kuchnią mojej Mamy :) Znalazłam boczniaki w sklepie pod blokiem w cenie niecałych 5 zł za małe opakowanie. Nie zastanawiałam się ani chwili :)

http://youtu.be/N-Z-tne_qA8

Składniki na 2 osoby:

  • 10 dużych boczniaków

  • 1 jajko rozkłócone z solą i pieprzem

  • pół szklanki mąki

  • 1/2 do 1 szklanki bułki tartej

  • ugotowane ziemniaki lub kasza

  • sałata masłowa

  • pomidor pokrojony w kostkę

  • sos: jogurt wymieszany z czosnkiem i solą

  • olej do smażenia

  • opcjonalnie do dekoracji: szczypiorek lub koperek


Ziemniaki obieramy i gotujemy w osolonej wodzie. Sałatę myjemy pod bieżącą wodą i pozwalamy ocieknąć na sicie. Grzyby również myjemy pod bieżącą wodą i osuszamy. Pod koniec gotowania ziemniaków panierujemy grzyby w mące, jajku i bułce. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu z obu stron na złoty kolor. Podajemy z ugotowanymi ziemniakami i porwaną sałatą z pokrojonym pomidorem :)

panierowane boczniaki

Komentarze

  1. Wieki takich kotlecików nie jadłam! Aż mi się przypomina dzieciństwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może pieczarki faszerowane jajami - http://www.stachurska.eu/?p=13016 ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty