Domowe kotlety sojowe

Kolejny świetny przepis :) Lekkie i zdrowe kotlety sojowe a`la mielone. Możecie je przyprawić jak chcecie, dodać dowolne składniki. Ja dodałam ugotowane ziemniaki, by kotlety nie były zbyt suche i  udało się!

Składniki:

  • szklanka suchej soi

  • 2-3 ugotowane ziemniaki

  • 1 jajko

  • trochę bułki tartej i sezamu do panierowania

  • 2-3 łyżki kukurydzy z puszki

  • 2 ząbki czosnku

  • garść poszatkowanej kapusty pekińskiej

  • łyżeczka przecieru pomidorowego

  • troszkę oliwy

  • przyprawy: sól, pieprz, chilli, i inne ulubione przyprawy


Soję namoczyłam przez noc, wypłukałam i ugotowałam w 1- 2 szklankach świeżej wody do miękkości. Zmiksowałam w blenderze z przecierem, gdy ostygła dodałam jajko i przerzuciłam całość do miski. W tym samym blenderze zmiksowałam ziemniaki z łyżką oliwy i pokrojonymi ząbkami czosnku, dodałam do soi. Do całej masy dodałam kukurydzę, przyprawy i poszatkowaną garść kapusty pekińskiej. Mokrymi dłońmi formowałam kotlety i panierowałam w bułce wymieszanej z sezamem. Smażyłam na rumiano z obu stron :) Podałam z sałatą z pomidorami. Pysznie i lekko :) Jutro zrobię sobie z nimi kanapki do pracy w towarzystwie sałaty i pomidorków koktajlowych ;)

domowe kotlety sojowe

domowe kotlety sojowe

 

Komentarze

  1. Polecam też takie
    http://inews.com.pl/WordPress3/kotlety-z-kaszy-i-warzyw

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam ale... akurat kotletów sojowych należy unikać w dużych ilościach bo:

    http://www.menshealth.pl/zdrowie/Czy-soja-jest-grozna-dla-mezczyzn,4426,1

    a po drugie nie mam zamiaru nabijać kasy Amerykanom z firmy Monsanto

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Soja_transgeniczna
    http://www.wykop.pl/ramka/1540193/monsanto-wycofuje-sie-z-zasiewow-gmo-w-europie/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mało koto zdaje sobie sprawę, że soja ma bardzo dużo właściwości prozdrowotnych. Soja zawiera izoflawony. Są to związki o właściwościach antyoksydacyjnych. Izoflawon o nazwie genisteina wykazuje zdolność hamowania wzrostu komórek nowotworowych, a soja jest jej jedynym źródłem. Ponadto soja korzystnie wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu i wspomaga profilaktykę chorób serca. Redukuje dolegliwości związane z okresem przekwitania, a u osób z cukrzycą zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę. Soja pomaga zapobiegać zaćmie, stanowi doskonałe źródło białka dla osób z uszkodzeniem nerek, ponieważ łatwiej ulega przemianie i wydaleniu, niż białko zwierzęce.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty