Pieczony seler - przepyszny!!

Naprawdę nie przepadam za selerem.. dodaję go tylko do rosołu i omijam z daleka :) Ale postanowiłam spróbować zrobić z niego coś dobrego i tak oto przyszedł pomysł upieczenia go ja ziemniaków. I wiecie co? WOW! Idealny dodatek do ziemniaków i duszonej kaczogęsi :)

Składniki (2-4 porcje):

  • pół dużego selera

  • łyżka oliwy

  • sól, pieprz

  • ząbek czosnku


Selera obieramy i kroimy w grube plastry (około 1 cm), potem w kostkę. Układamy na papierze do pieczenia, skrapiamy oliwą, posypujemy solą i pieprzem oraz dodajemy pokrojony w plastry czosnek (mieszamy). Wstawiamy do nagrzanego do 220 stopni piekarnika na około 15 minut, pod koniec włączając grill (jeśli macie taką opcję). Pyszny! Polecam również jako przekąskę na kolację :)

seler pieczony

seler pieczony

Komentarze

  1. Nigdy nie jadłam, a to w sumie taki fajny pomysł na zastąpienie niezdrowych chipsów!

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno będę robić częściej, i chipsy też zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja selerem zajadam się często.
    Właśnie na kolację. Surowy, pokrojony w cienkie plasterki (łatwiej się go gryzie, jest trochę twardy).
    Gotowany tak, ale nigdy nie pomyślałem, że go zapiec.
    Chipsy!
    Z dodatkiem ziół i czosnku.
    Jak najbardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł na zdrowe chipsy, polecam!!! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty